Opetellaan syömään uusiksi

*Vuoden 2014 kirjoitukset on tuotu vanhasta blogista joka oli lähinnä omaksi iloksi / muistioksi ja parille kaverille kirjoitettuja juttuja lähinnä ruokavaliosta. Toin niistä osan uuteen Rawviking blogiin vaikka ovatkin ajalta ennen voimanoston ajanlaskua 😀 *

Kesäkuun lopulla lähtöpaino oli siis 82,1kg

Visiitti kauppaan ja läjäpäin rahkaa, raejuustoa ja rehua.
Ruokalistaan totuttelua. Syödä pitää “koko ajan”. Miten selvitä ohjelmasta säännöllisesti?
Olin aina vannonut että ruokaa en käy puntaroimaan mutta mutta.. Jos annoskoot on luokkaa puoli kylää, on puntarointi ihan hyvä herätys.
Miten pystyy aina puntaroimaan 150g lihaa/kalaa/kana annokseensa jos haluaa kokata kerralla isomman satsin?

Ratkaisu.. Valmistaa aina lihan/kalan/kanan erikseen, punnitsee ja sotkee muuhun.
Tässä kohdin ensimmäinen ateria siis tarkoitti 150g jauhelihaa paistetaan erikseen ja kattilaan sipulia, selleriä, persiljaa, tomaattia, porkkanaa ja isosti maustetta.
Kattilasta lapaten reilusti lautaselle ja sekaan jauhelihat. Siinäpä se.

kana

1 viikon ruokkaopettelua oli myös kana. Pannulle kanat ja toiselle sipuli, tomaatti, paprika ja taas reilusti maustetta.

Toinen 150g pakastimeen odottelemaan tulevaa niin ei tarvi aina paistella.

lohi

Ohjelmassa lohi. Päälle ripoteltu n. ruokalusikallinen riisiä.

Lähdin liikeelle ilman riisilisää ajatuksena pitää hiilaria alhaalla, mutta parin päivän päästä se oli pakko ottaa hetkeksi mukaan. Päässä suhisi, ajatus pätki, huimasi ja mitä vielä. Ilmeisesti olin tietämättäni syönyt reilusti enempi hiilaria mitä luulin ja ruokavalion myötä vieroitus rysähti huolella.. Osasyyllinen hiilareihin aivan varmasti hedelmäsmoothiet, joita tuli lisättyä aamupuuron ja iltarahkan päälle valmiin keiton sijaan.

Kuvaan tuli myös heti ekasta päivästä melkoinen jano ja vessassa ramppaaminen.

Salilla käynti sujui hyvin. Saliharjoittelu on pidemmän aikaa kiinnostanut mutta kirjasta sai nyt selkeän ohjelman miten edetä.

Esimmäisen viikon jälkeen vaaka näytti käsittämättömästi -3,5kg.
Kerrankin aineenvaihdunta käynnissä!

Saliohjelma hoituu tunnollisesti. Painoja pitäisi varmaan vähän lisätä.. Pienoinen ongelma on että sarjan 8-12 haluan pystyä tekemään 12. Koska 8 olisi luovuttaminen. Niinpä tulee otettua sellainen paino millä pystyy tekemään 12. Asennemuutosta kaivattaneen..

Sitten “kesälomareissu” Tuurin suuntaan.
Aamiainen kotona. Pähkinät autossa matkalla. “Lämmin” ruoka kylmälaukusta paikallisen ABCn pihamaalla.

img_6236

Ähtäriin vilkaisemaan nallekarhuja 😉 Joka puolella grillipisteitä ja herkullisia tuoksuja. Muurinpohjalättyjä ja sen sellaisia. Ihan turhakkeita 🙂

Nallen nautinnollinen ruokahetki;

img_6269

Laihistelijan ei ihan niin nautinnollinen valipalahetki..

keskinenvalipala

Heinäkuun alkupuoleen osui myös synttärit.
Sitä juhlistettiin kebabsalaatilla paikallisessa ravintelissa mutta kokin kummeksuessa kaikki kastikkeet pois. “Siis ei edes salaatinkastiketta?” “No ei :-)”
Eli pelkkä liha ja salaatti..

Heinäkuulle osui myös ikävämpi asia.
Rakas perunkoira Kili Kilkkaus sairastui äkillisesti ja jouduttiin lopttamaan leukemian vuoksi.
Siinä sai dieetti hieman huutia. Ei jaksanut välittää surun keskellä.
20140707_113556

Parin päivän rötväilyn jälkeen palattiin kuitenkin tähän;
20140702_164656

Loppukuu elettiin taas suunnitelmien mukaan.

Järviretken iltaevästys hoitui näin 🙂

retkivalipala

Poroa vihanneksilla 🙂

poro

Paikallisen blues festarin kojuissa perään huuteli mitä maukkaimman näköiset itseleivotut korvapuustit ja piirakat. Auringon paahteessa ja puiden varjoissa siideritölkit napsuivat auki. Iloisella juhlijalla oli kuitenkin omat eväät mukana.. Porkkanaraaste raejuustolla ja 100% vesi.
Jos jotain haluaa, pitää jostain luopua ja kun on tahtoa, ei se ole edes niin vaikeaa..

festarivalipala

Ensimmäisen 4 viikon painonpudotus oli -5,4kg 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.