Ruoka-addikti unohtaa syödä :-O

*Vuoden 2014 kirjoitukset on tuotu vanhasta blogista joka oli lähinnä omaksi iloksi / muistioksi ja parille kaverille kirjoitettuja juttuja lähinnä ruokavaliosta. Toin niistä osan uuteen Rawviking blogiin vaikka ovatkin ajalta ennen voimanoston ajanlaskua 😀 *

Niinkin voi käydä siis, olen pari kertaa unohtanut syödä :-O Ja kertaalleen unohtui koko lämmin ateria ottaa ainekset valmiiksi, joten sitten hätävaraa keksimään. Melko kummallista käytöstä entiseltä(??) ruoka-addiktilta. Eli säännöllinen proteiiipitoinen syöminen tekee ihmeitä monelta kantilta. Ruokaa ei tarvi ajatella koko ajan 😛

Tiedonjanoisena tulin liittyneeksi Sami Sundvikin ja Kukka Laakson Alku valmennukseen. Lähinnä ajattelin hommata lisätietoa jatkon suhteen. Vinkkejä maidottomaan ja gluteenittomaan ruokavalioon, jonka haluaisin testata hieman myöhemmin.
Ainakin ekat “valmennukset” oli kuitenkin pienoinen pettymys.  Kun koko porukalle tuutataan samat ohjeet, olisi niiden odottanut olevan hieman laajempi paketti. Myös esim. menu ehdotuksia. Toki reseptejä on blogit pullollaan kun vaan alkaa hakea, mutta siihen menee aikalailla aikaa ja jos on tarkoitus vältellä tiettyjä ruokia, on helpompaa jos reseptejä tulisi samassa paketissa. Ja vaikkapa kokonaisia päiväkokonaisuuksia.
Toki nyt tuli lista mitä pitäisi syödä mutta siten että poimi tästä. Jos on tottunut tekemään ruokaa kermaan jne ja aina jonkun kastikkeen lihalle, on hieman pihalla kun käsketään ottaa 150g lihaa ja 200g kasviksia.
Sama ongelma oli toki minulla juhannuksen tienoilla ja ymmärrys siitä pikkuhiljaa laajennut. Mutta valmennuspaketista siis odottelisi löytyvän tähän vinkkejä. Pitänee taas todeta että oma apu paras apu eikä noista ohjeista pahemmin kannata maksella.

lihapullat

Lihapullat tomaattikastikkeessa. Siis LIHApullat ei mitkään jauhopullat. Lihapulliin laadukkaan jauhelihan lisäksi sipulia, pinaattia ja reilusti mausteita (pippuri, himalajan suola, chili, curry, paprika). Kastike tällä kertaa valmiskastike Lidlistä, Combino Arrabiatta, jossa reilusti mausteita.

Uusi ruokalöytö, aronia vanukas!
Pihatien vieressä kasvaa muutama aroniapuska ja joka vuosi kerääminen on jäänyt ajatuksen asteelle. Kun ei ne edes maistu kovin hyviltä.. Noh nyt maistoin uusiksi ja kypsät olikin aika ok, vähän toki happamia. Testisatsi siis ämpäriin. Blenderiin meni 1 annos maustamatonta protskua, avokado, vaniljastevia, läjä aroniaa, vähän vettä. Ja lopputulos kuin kaakaovanukasta <3
Avokado mukana siksi että lisään vähän rasvaa ruokavalioon ja koitan alkaa nipistää maitotuotteita pois. Tämä annos korvasi päivän porkkanaraaste/raejuusto pöperön.

 aronia
Kokeiluun myös sei. Eipä ole tullut pahemmin käytettyä ennen.
Jäinen seiti pannulle. Tovin päästä perään reilusti sipulia, kesäkurpitsaa ja tomaatti ja n 100ml kookosmaitoa. (Jälleen hienoisen rasvojen lisäämisen merkeissä kookosmaidon lisääminen.) Mausteeksi suolaa ja chiliä ja kyytiin hapankaalia. Not bad!
seiti
Kymmenen kilon painonpudotuskin tuli täyteen 11 viikkoa aloituksesta 🙂

Treenipuolella salikävijän riesaksi paukkasi tenniskyynerpää :-/
Kyynerpää on kettuillut melkein kolme kuukautta eli sen ajan kun on käynyt salilla 3x viikossa. En vaan tajunnut heti siihen reagoida. Kipugeeliä ja tenniskyynerpäätuki hommattu, joten eiköhän se tuosta.

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.